Baarmen peab baariklienti lugema oskuslikult. Emotsioonide ning meeleolu taipamiseks on teinekord vaja ehk tugevamatki taju ja tunnetust kui nõustajal või terapeudil. Junimperiumi baarmen Marco on aga kõigutamatult kindel, et suudab välja selgitada, mis külastajale võiks sobida täpselt sama hästi, nagu sidrunimahl sobib Tom Collins’i sisse.

Marco käis väikese poisina oma peretuttava baaris. Sealt avanes talle täiesti teine ning värske maailm, mis jäi mälestustesse tantsima. “Päevasel ajal lasti mind baari. See tundus nii põnev ja uus. Nii jäigi kuidagi kummitama,” mäletab Marco hetke, mil seeme mulda sai istutatud. Hiljem, kui lasteaias küsiti, kelleks Marco saada tahab, joonistasid kõik paberitele tuletõrjujaid, kallurijuhte või kosmonaute. “Mina joonistasin end baarileti taha, pudelid käes,” naerab Marco. “Ka vanemad kutsuti seetõttu kooli, et uurida, mida see tähendab.”

Mitte midagi enneolematut see tegelikult ei olnud, sest Marco on tänaseks baarmeni tööd teinud 11 aastat ning jõudnud täpselt sellesse punkti, kuhu oli igatsenud. Väga vähesed jõuavad sinna, kuhu lapsena unistavad.

Junimperium tervitas Marcot aga läbi imelise juhuse. “Ma olin enne ühes teises distillery’s. Käisime Hollandis koolitustel ja kursustel. Aga see ei läinudki lõpuks käima,” jutustab Marco, et oli otsustanud seetõttu aja maha võtta. Kuid siis helistas talle Junimperiumi asutaja Tarvo Jaansoo.

“Ta ütles kohe, et talle tundub, et on leidnud õige inimese. Läksin viisakusest kohale, et rääkida. Ma ei olnud üldse kindel,” räägib Marco ausalt oma esialgsetest tunnetest, mis muutusid üsna pea. Baar oli tema sõnul väga kihvtilt ning praktiliselt üles ehitatud. Vesteldi maast ja ilmast. “Ja siis Tarvo ütles, et mis me ikka pikalt räägime, ma annan sulle proovida seda, mida siin valmistame. Ma olin räägitud, kui võtsin esimese lonksu.” Marco oli müüdud.

Ta kinnitab, et Junimperiumi džinni ei saa pelgalt nimetada linna parimaks. “See on maailma parim. Väga-väga vähestele jääme alla, ja ilmselt sõltuks see võrdlus juba hetkeemotsioonist ja sellest, mida parasjagu tarbida sooviksin,” seisab ta tugevalt Junimperiumi selja taga. Marco oli enne džinnimaailma sukeldumist hoopis viskihuviline. “Džinnis saab maitsetega mängida. Viskis suuri üllatusi enam ei tulnud,” toob ta välja.

Ka joogimaailmas on trendid. Alates 2017. aastast on džinn enim müüdud kange alkohol maamunal. “Nüüd hakkavad värvilised ruulima –  infused džinnid, erinevate maitsetega,” ütleb Marco teadlikult ning lisab, et kokteilinduses on need igatahes väga teretulnud. Head asja on peavoolutoodete seast raske üles leida, kuid kodumaal on õnneks sellega lihtne  –  fantastiline toode tuleb otse Telliskivi loomelinnaku südamest. “Keegi ei suuda vastu panna,” kinnitab Marco.

Kokteile loob baarmen emotsiooni kaudu. “Vahel leian mõne huvitava maitse ja hakkan siis selle ümber ehitama kõike muud,” selgitab Marco oma loomekäiku, et kõik komponendid peaksid teineteist komplimenteerima. Kokteilimaailm on väga kirev ning Marco sooviks, et inimene teaks: kokteil ei ole alati lihtsalt magus ja hea luristada. Kokteil võib olla ka mõru, kibe, kootava järelmekiga, hapu… Ja see teebki selle universumi huvitavaks  –  mitmekülgsus. Kõigile leidub midagi.

Junimperiumisse on Marco sõnul oodatud need, kes on vestluses kohal ning huvituvad teemast. “Kunagi alguses sattusid siia ühed ameeriklased, kes ei teadnud täpselt, kuhu sisse astusid. Turistile öeldakse tavaliselt, et minge Telliskivisse, seal on äge. Ja nii see jääbki. Üks turistidest uuris viisakalt, et millega tegeleme. Ta kuulas ja teda tõesti huvitas,” meenutab Marco. Turistid olid vaimustuses, kuni üks avaldas, et kahjuks džinni ta halbade mälestuste tõttu üldse ei joo. “Pakkusin, et teen talle ühe joogi. Kui ei meeldi, raha maksma ei pea. Ta lahkus siit kolme pudeliga,” naerab Marco, et uudishimulikes inimestes hea ja kvaliteetse asjaga huvi tekitada ei ole üldse keeruline. Eriti, kui sul endal silmad säravad.

Eelkõige ootab Marco Junimperiumisse aga inimest, kes teab, mida ta tahab – teadlikku. “Ma olen ise selline. Hiljuti oli mul kogemus ühes Tallinna kokteilibaaris. Soovisin klassikalist Margarita’t. Kohe küsisin, mis soola nad kasutavad. Siis vaadati mulle otsa ja öeldi, et neil käib väga harva inimesi, kes teavad, mida tahavad,” ütleb Marco ja nendib, et Junimperiumi külastaja on üldjuhul vastupidine. Muidugi on alati huvitav üllatada ka neid, kes ei tea, mida soovivad. Siis paneb Marco juba iseennast proovile.

“Kui oskad piisavalt hästi seletada, mis emotsioon sul parasjagu on, siis ei ole mul raske midagi head valmistada. Ka siis, kui džinn tegelikult ei meeldi,” teab Marco raudkindlalt. Pikk kogemus selja taga aitab tal selles maailmas orineteeruda. Ja kui karvavõrdki kipud kahtlema, mine ja esita talle väljakutse.